Yrd.Doç.Dr.Ersin GÜNGÖRDÜ

 

Yrd. Doç. Dr. Ersin GÜNGÖRDÜ
 
 
İletişim
Karabük Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Balıklar Kayası Mevkii
78050 KARABÜK
Tel:0370433 82 94/2665

e-posta: ersingungordu@karabuk.edu.tr
  • Kişisel Bilgiler
  • Eğitim Durumu
  • İdari Görevler
  • Bilimsel Çalışmalar
 
Ünvanı Yrd. Doç. Dr.
Adı Soyadı Ersin GÜNGÖRDÜ
Görevi Öğretim Üyesi/ Anabilim Dalı Başkanı
Birimi Edebiyat Fakültesi
Bölümü Coğrafya
Anabilim Dalı Türkiye Coğrafyası

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans Coğrafya Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi 1969
Y. Lisans Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1986
Doktora Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1989

       İdari Görevler :

        Türkiye Coğrafyası Anabilim Dalı Başkanlığı

  • 1969-1975 : MEB Hatay Kız İlk Öğretmen Okulu Müdür Yardımcısı

  • 1975-1976 : Van Öğretmen Lisesi ve Eğitim Enstitüsü, Müdür Baş Yardımcısı

  • 1976-1977 : Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğü, Şube Müdür Yardımcısı ve Şube Müdürlüğü, Daire Başkan Yardımcısı,

  • 1977-1978 : Gazi Eğitim Enstitüsü, Müdür Baş Yardımcısı,

  • 1980-1981 : MEB, Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Yardımcısı.

  • 1982-1983: Ankara Yabancı Diller ve Meslek Yüksek Okulu, Yönetim Kurulu Üyesi

  • 1991-1993: Gazi Eğitim Fakültesi, Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı

  • 2003, Gazi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal alanlar Eğitimi Bölüm Başkan yardımcılığı

  • 2007-2008, Gazi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal alanlar Eğitimi Bölüm Başkan yardımcılığı

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

Yüksek Lisans Tezleri

  • Fatih Mehmet Karakaya Çankırı'nın Kuruluşu-Gelişmesi Ve Fonksiyon Alanları

  • Bilgin Ünal İbret Osmaniye`de Nüfus ve Yerleşme

  • Fuat Yahşi Bolu Çevresinin Fiziki Coğrafyası

  • Sabahattin Arvas Van İlinde Su Ürünlerinden Balıkçılığın Ekonomik Coğrafya Bakımından Değeri

  • Ufuk Karakuş Soma İlçesinde Nüfus Ve Yerleşme

  • Şahsene Yılmaz Konya Şehri Sanayi Coğrafyası

  • Adem Koçoğlu Ödemiş İlçesinin Ekonomik Coğrafyası

  • Selami Akkaya Eskişehir'in Kuruluşu, Gelişmesi ve Fonksiyon Alanları

  • Aishan Adil Abdullah Beyatlı İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Coğrafya Konularının Program Geliştirme İlkelerine Göre İncelenmesi

  • Fatma Berna Doğan Karadeniz Bölgesi Coğrafyasının Farklı Yöntemlerle Öğretimi

  • Aşkın Tosun İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 7. Sınıf Coğrafya Konularının Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi

  • Hüseyin Kırcal Coğrafya Öğretiminde Kullanılan Teknolojik Materyallerin Uygulanabilirliliğinin Değerlendirilmesi

  • Aynur Yalçın Bilgisayar Destekli Öğretim İçin Hazırlanan Coğrafya-1 Ders Yazılımının Değerlendirilmesi

  • Murat Yaman Magazin Coğrafya Dergilerinin Coğrafya Öğretimindeki Yerinin Değerlendirilmesi

  • Erol Sözen Dış Kuvvetler Ünitesinin Farklı Yöntemlerle Öğretimi

  • Ömer Şen Komşu Ülkeler Ünitesinin Öğretimi Üzerine Bir Model (Ortaöğretim Lise 2.Sınıf Örneği)

  • Derya Gür Coşkun Lise (2) Ülkeler Coğrafyası Dersinde Görsel Araç-Gereç Kullanımının Başarıya Etkisi

  • Sibel Temizbaş Coğrafya Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinden Öğrenci Takımları Başarı Bölümlerin Öğrenci Başarısına Etkisi

  • Abdulbaki Aydoğan  Lise I. Sınıf Öğrencilerinin Dış Kuvvetler Ünitesindeki Akarsular Konusundaki Temel Kavramları Öğrenme Düzeylerinin Tespiti Ve Bu Düzeyin Yükseltilmesi

  • Emine İplikçi Coğrafya Programındaki “Yer Yuvarlağı” Ünitesinin Beyin Fırtınası Tekniği Ve Gösteri Yöntemi Kullanılarak Öğretilmesi

  • Engin Keskin Mevcut Problemlerin Çözümünde Beşeri Ve Ekonomik Coğrafya Müfredatının Öğretime Katkı Derecesinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

  • Neslihan Erdönmez Hidrografya Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Temelli Bir Model (Ortaöğretim 10. Sınıf Örneği )

  • Sibel Tunç Gezi-Gözlem Yönteminin Coğrafya Eğitim - Öğretimindeki Önemi, Öğrenci Başarısına Etkisi Ve Diğer Öğretim Yöntemleriyle Karşılaştırılması

  • Burcu Günaydın Batı Avrupa Ülkelerinin Öğretiminde Problem Çözme Yönteminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi ( Ortaöğretim Lise 2. Sınıf Örneği)

  • Serdar Uyanık Karst Topografyası Kavramlarının Gösteri Yöntemiyle Öğretimi

  • Murat Çınar Lise 1. sınıf Fiziki Coğrafya Ders Programının Değerlendirilmesi

  • Ömer Yücebilgili Coğrafya Dersinde Aktif Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi

  • Mesut GÖK, Turhal İlçesi'nin Coğrafyası (Ocak,2015)

Doktora Tezleri

Yayınlar:

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Güngördü, E. Tea Cultivation in Turkey. September. 2013 Bulgaristan.

  • Güngördü, E. – Demirkaya , H.Teaching Turkey Geography Through Cooperative Learnıng Pair-Check Technıque. Science, educatıon and time as our concern.Smolyan, November30- December 1, 2007. Bulgaristan.

  • Güngördü, E. – Demirkaya , H Distributıon of Anatolian wıld sheep in Turkey on a zoogeographical basis and Konya Bozdağlar Protectıon. Science, educatıon and time as our concern.Smolyan, November30- December 1, 2007. Bulgaristan.

  • Güngördü, E.  Methods For Differently Utilizing oak Plant Regarding Economic Geography in Bitlis Neighbourhood. Science, educatıon and time as our concern.Smolyan, November30- December 1, 2007. Bulgaristan.

Uluslar arası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeedins) basılan bildiriler.

  • Güngördü, E., Prospectıve Geography Teachers’ Internet Access Facılıtıes And Their Internet Usage" IV. Uluslararası Balkan Eğitim Bilimleri Kongresi 22-24 Haziran 2007 Stara Zagora-Bulgaristan.

  • Güngördü, E., Prospectıve Geography Teachers’ Internet Access Facılıtıes And Their Internet Usage" IV. Uluslararası Balkan Eğitim Bilimleri Kongresi 22-24 Haziran 2007 Stara Zagora-Bulgaristan.

  • Güngördü, E., Önal, H.,  Çetin, G., Kızılçaoğlu, A. Kaya, N. Hatip, A.,The Effects of Field Trip Based İnstruction on Students Achievement on Air Pollution Attitudes towards Environmental Education Course,ManagementEducation,, 3, 125 130.

  • Güngördü, E., Demirkaya, H., Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Sosyal Bilimler ve Coğrafya Algılamaları, (Perception of Social Sciences and Geography of Prospective Geography Teachers ) Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, 14-16 Mayıs 2008 Çanakkale Ankara, 2008, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti.

  • Güngördü, E., Coğrafi Mekanı Planlamada Coğrafya Eğitiminin Rolü "IX. Internatıonal Balkan Education and Scıence Congress 16-18 October 2014 Edirne-Türkiye, ID:547, s:370

Yazılan uluslar arası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Güngördü, E., Coğrafya'da Veri Toplama ve Değerlendirme Metodu. Ankara, 1997, 4. Basım, İdeal Copy Matbaası. Cemal Gürsel Cad. No:43/20.

  • Güngördü, E., Türkiye'nin Turizm Coğrafyası, (Doğal ve Tarihi Coğrafya Açısından) Ankara, 1997, 4. Basım, İdeal Copy Matbaası. Cemal Gürsel Cad. No:43/20.

  • Güngördü, E., Liselerde Coğrafya Dersi Öğretimi. Ankara, 2001, 1. Basım, Yayın No:315. Nobel Yayın Dağıtım. Adakale sokak No: 1 G/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., İlköğretim'de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, 2001, 3. Basım, Yayın No: 316. Nobel Yayın Dağıtım. Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri İçin Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası Ankara 2001, 3. Basım, Yayın No: 325. Nobel Yayın Dağıtım. Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafya'da Öğretim Yöntemleri. Ankara 2002, 5. Basım, Yayın No: 326. Nobel Yayın Dağıtım. Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Türkiye'nin Coğrafyası Ankara 2003, Asil Yayın Dağıtım Fevzi Çakmak 1. Sokak No:22/A Kızılay

  • Güngördü, E., (Siyasi- Fiziki-Beşeri ve Ekonomik yönü ile) Devletler Coğrafyası (Eğitim Fakülteleri İçin ) Ankara , 2006 , I. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri için Coğrafyada Öğretim Yöntemleri ve Çağdaş Öğretim Yaklaşımları, İlkeler ve Uygulamalar, Ankara, 2006, II. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Türkiye'nin Coğrafyası, Ankara, 2006, Genişletilmiş II. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri için Türkiye'nin Beşeri (Nüfus-Yerleşme) ve Ekonomik Coğrafyası, Ankara, 2006, Genişletilmiş IV: Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Türkiye'nin Turizm Coğrafyası, Ankara , 2007, Genişletilmiş VI. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Kıtaların Genel Coğrafyası, Ankara , 2007, I. Baskı,  Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Coğrafya’da Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, 2008, I. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri için Harita Bilgisi ve Uygulamaları ( Kartoğrafya ), Ankara, 2008, I. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Limited Şirketi , Adakale sokak No: 16/2, Kızılay.

  • Güngördü, E., Türkiye’nin Coğrafyası (Türkiye Fiziki ve Coğrafi Bölgeleri) Ankara, 2010, III Baskı, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Dögol caddesi 39/C Beşevler

  • Güngördü, E., Coğrafya’da İstatistik Metodları, Ankara, 2010, II Baskı, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Dögol caddesi 39/C Beşevler

  • Güngördü, E., Liselerde Coğfrafya Dersi Öğretimi (Özel Öğretim Yöntemleri I), Ankara, 2010, II Baskı, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Dögol caddesi 39/C Beşevler

  • Güngördü, E., Eğitim Fakülteleri İçin Yer Bilimleri, Ankara, 2010, II Baskı, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Dögol caddesi 39/C Beşevler

  • Güngördü, E., 2012, Coğrafi Mekanda Planlama ve Kalkınma İlişkisi, Nobel yayınları, Ankara.

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler:

  • Güngördü, E., "Öğretimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özellikler" Milli Eğitim Kültür Sanat Dergisi, Yıl:2003, Sayı:157, SayfaNo:70

  • Güngördü, E., "Türkiyenin Nüfus Projeksiyonları ve Nüfus Politikaları" Kastamonu Eğitim Dergisi, Yıl:2003, Sayı:2, Sayfa No:481

  • Güngördü, E., "Türkiyede Nüfus Hareketleri ve Şehirleşme", GÜ Kastamonu Eğitim Dergisi , Yıl:2002, Sayı:2, Sayfa No:409.

  • Güngördü, E., " Irakta Siyasi Coğrafya ve Türkler" Kerkük, Yıl:1992, Sayı:8, Sayfa No:3

  • Güngördü, E., "Kırşehirin İklim Özellikleri"GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:1992, Sayı:4, Sayfa No: 261.

  • Güngördü, E., "Hatayda Yerleşme;Nüfus-Ziraat İlişkileri" GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:1988, Sayı:1, SayfaNo:219

 Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

  • Türk Coğrafya Kurumu

  • Türkiye Ve Türk Dünyası İktisadi Ve Sosyal Araştırmalar Vakfı  (TİSAV)

Ödüller

  • Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Dairesi Başkanlığınca verilen Teşekkür ve Takdirnameler

Tamamlanmış Tez Danışmanlıkları

  • Neslihan ERDÖNMEZ,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Hidrografya Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Temelli Bir Model (Ortaöğretim 10. Sınıf Örneği)” konulu tez çalışmasını 10.07.2008 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Emine İPLİKÇİ,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Coğrafya Programındaki "Yer Yuvarlağı" Ünitesinin Beyin Fırtınası Tekniği ve Gösteri Yöntemi Kullanılarak Öğretilmesi (lise 1.sınıf ders örneği) konulu tez çalışmasını 18.05.2006 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Sibel TUNÇ,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Gezi-Gözlem Yönteminin Coğrafya Eğitim ve Öğretimindeki Önemi, Öğrenci Başarısına Etkisi ve Diğer Öğretim Yöntemleriyle Karşılaştırılması” konulu tez çalışmasını 18.05.2006 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Murat YAMAN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Magazin Coğrafya Dergilerinin Coğrafya Öğretimindeki Rolünün Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 31.05.2004 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Serdar UYANIK,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Karst Topografyası Kavramlarının Gösteri Yöntemiyle Öğretimi” konulu tez çalışmasını 21.09.2006 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Engin KESKİN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Mevcut Problemlerin Çözümünde Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Müfredatının Öğretime Katkı Derecesinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 12.05.2008 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Erol SÖZEN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Dış Kuvvetler Ünitesinin Farklı Yöntemlerle Öğretilmesi” konulu tez çalışmasını 07.06.2004 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Sibel TEMİZBAŞ,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Coğrafya öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinden Öğrenci Takımları Başarı Bölümlerinin Öğrenci Başarısına Etkileri” konulu tez çalışmasını 16.05.2005 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Ömer ŞEN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Komşu Ülkeler Ünitesinin Öğretimi Üzerine Bir Model(Ortaöğretim Lise 2.Sınıf Örneği)” konulu tez çalışmasını 23.12.2005 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Abdulbaki AYDOĞAN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Lise I.Sınıf Öğrencilerinin Dış Kuvvetler Ünitesindeki Akarsular Konusundaki Temel Kavramları Öğrenme Düzeylerinin Tespiti ve Bu Düzeyin Yükseltilmesi” konulu tez çalışmasını 18.05.2006 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Derya GÜR ÇOŞKUN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Lise (2) Ülkeler Coğrafyası Dersinde Görsel Araç - Gereç Kullanımının Başarıya Etkisi” konulu tez çalışmasını 18.02.2005 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Burcu GÜNAYDIN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Batı Avrupa Ülkelerinin Öğretiminde Problem Çözme Yönteminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi (Ortaöğretim Lise 2. Sınıf Örneği)” konulu tez çalışmasını 20.04.2006 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Aşkın TOSUN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Özel Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi” konulu tez çalışmasını 11.07.2003 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Aishan ADİL ABDULLAH,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “İlköğretim 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Coğrafya Konularının Öğretiminin Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 11.07.2001 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Murat ÇINAR,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Lise 1.Sınıf Fiziki Coğrafya Ders Programının Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 05.09.2002 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Aynur YALÇIN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Lise Bilgisayar Destekli Öğretim İçin Hazırlanan Coğrafya-I Ders Yazılımının Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 01.04.2003 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Hüseyin KIRÇAL,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Coğrafya Öğretiminde Kullanılan Teknolojik Materyallerin Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi” konulu tez çalışmasını 21.11.2003 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Fatma Berna DOĞAN,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Karadeniz Bölgesi Coğrafyasının Farklı Yöntemlerle Öğretimi” konulu tez çalışmasını 12.07.2002 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur. 

  • Hakan ÖNAL,  Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı DOKTORA

  • “Çevre Sorunları Öğretiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları” konulu tez çalışmasını 18.06.2008 tarihinde savunmuş ve başarılı olmuştur.

  • Serdar Serdaroğlu, Coğrafya Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans

  • Doğal Sistemler Öğrenme Alanında Yer Alan İç Kuvvetler Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Teknikleri Ağustos 2010 Tarihinde Mezun Olmuştur. 

  • Ömer Yücebilgili, Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Ortaöğretim Coğrafya Dersinde Aktif Öğretimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi (11. Sınıflarda Ekosistem ve Madde Döngüsü)” Haziran 2010.

  • Erkan Dündar, Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans

  • “Coğrafya Öğretiminde Laboratuar Çalışmalarının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi” Ekim 2010