1. Seçilmiş Bazı Yayınları
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
A1. AYDIN, F. (2014). Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Turkish Journal of Education, 3(4):15-27.
A2. AYDIN, F. & KOCALAR, A. O. (2014) The Attitudes of the Students of Geography Department toward Renewable Energy Sources. J. Int. Environmental Application & Science, 9(3):389-397.
A3. ÖNER, S. & AYDIN, F. (2014). The Effects Of Geography Information Systems Supported Training On The Academic Success In Geography Course. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 18(3):179-196
A4. AYDIN, F. & YAZICI, Ö. (2014). Geography teachers’ metaphors concerning the concept of “Map” . International Journal of Eurasia Social Sciences. 5(15):1-15.
A5. AYDIN, F. (2013). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Bölgesel Coğrafya Dersinde İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Öz Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 13(4):2401-2418.
A6. AYDIN, F. & SAĞDIÇ, M. (2013) Attitudes of the Students of Geography Department in Contemporary World Issues: A Case Study from Turkey. J. Int. Environmental Application & Science, 8(3): 419-429.
A7. AYDIN, F. & ÜNALDI, Ü.E. (2013). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 3(1):11-42.
A8. AYDIN, F. (2011). Geography Teaching and Metacognition. Education Research and Reviews, 6(3):274-278.
A9. AYDIN, F. (2011). Secondary School Students’ Opinions about Geography Course: A Qualitative Study. Archives of Applied Science Research, 3(1):297-305.
A10. AYDIN, F. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerinde Kullandıkları “Öğrenme Stratejileri”, Turkish Studies, 6(2):199-212.
A11. COŞKUN, M., AYDIN, F. & KAYA, H. (2011). Evaluation of Geographic Information System (GIS) Based Teaching Process According to Primary Education Students’ Reflective Thinking Skills. Middle-East Journal of Scientific Research, 7(3):381-386.
A12. AYDIN, F. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Akademik Benlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(1):642-658.
A13. AYDIN, F. & KAYA, H. (2011). Secondary Education Students’ Thoughts and Behaviours towards Environment (Karabuk Sample-Turkey). American-Eurasian Journal of Agricultural & Environmental, 10(2):248-256.
A14. AYDIN, F. (2011). Geography Teacher Candidates’ Views about the Reasons for Choosing the Teaching as a Profession. E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0378, 6(2):1375-1387.
A15. AYDIN, F., KAYA, H. & COŞKUN, M. (2011). The Role of Geography Course in Building Environmental Conscious. World Applied Sciences Journal, 12(6):822-829.
A16. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). The Metaphoric Perceptions of Gifted Students towards “Environment” Concept (Ankara Sample- Turkey), Archives of Applied Science Research, 3(2):577-585.
A17. COŞKUN, M. & AYDIN, F. (2011). Geography Teacher Candidates’ Perceptions towards the “Greenhouse Effect”. American-Eurasian Journal of Agricultural & Environmental, 10(2):290-295.
A18. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Geography Teacher Candidates’ Metacognitive Awareness Levels: A Case Study from Turkey. Archives of Applied Science Research, 3(2):551-557.
A19. AYDIN, F. (2011). Öğrenci Görüşlerine Göre Coğrafya Öğretiminde “Powerpoint” ile Yapılan Ders Sunumlarının Önemi (Turgutlu Örneği). E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0298, 6(1):341-352.
A20. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Secondary School Students’ Achievement Motivation towards Geography Lessons. Archives of Applied Science Research, 3(2):121-134.
A21. AYDIN, F., COŞKUN, M., KAYA, H. & ERDÖNMEZ, İ. (2011). Gifted Students’ Attitudes towards Environment: A Case Study from Turkey., African Journal of Agricultural Research, 6(7):1866-1873.
A22. KAYA, H. & AYDIN, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Journal of World of Turks, 3(1):179-189.
A23. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Gifted Students’ Opinions about “Earthquake”: A Qualitative Study. International Journal of the Physical Sciences, 6(7):1863-1867.
A24. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler Dergisi (KUYEB), 10(3):1313-1322.
A25. AYDIN, F. & ÇEPNİ, O (2010). University Students’ Attitudes towards Environmental Problems: A Case Study from Turkey. International Journal of the Physical Sciences, 5(17):2715-2720.
A26. AYDIN, F. (2010). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin “Deprem” Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Analiz. Turkish Studies. 5(3):801-817.
A27. AYDIN, F. (2010). Secondary School Students’ Perceptions towards Global Warming: A Phenomenographic Analysis. Scientific Research and Essays, 5(12):1566-1570.
A28. COŞKUN, M. & AYDIN, F. (2010). Olay Temelli Öğrenmede Çözümleme (Analiz) Tekniği ve Coğrafya Öğretiminde Kullanılmasına Bir Örnek: Fırtınalar. E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0252, 5(4):2006-2017.
A29. AYDIN, F. & KAYA, H. (2010). Geography Teachers’ Views towards Vocational Geographic Information Systems (GIS) Seminar. Middle-East Journal of Scientific Research, 6(6):631-636.
A30. AYDIN, F. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ve Çevre Eğitimi Hakkındaki Görüşleri (Gazi Üniversitesi Örneği). International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(3):818-839.
A31. AYDIN, F. COŞKUN, M. & KAYA, H. (2010). The Efficacy of Geography Teachers According to Secondary School Students’ Views in Turkey (Karabük Case). World Applied Sciences Journal, 9(9):1033-1038.
A32. AYDIN, F. (2010). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Coğrafya Dersindeki “Portfolyo” Uygulamalarına İlişkin Görüşleri (İstanbul Örneği). E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0244, 5(4):1883-1896.
A33. AYDIN, F. & Ü. ESER ÜNALDI (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(2):600-622.
A34. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerindeki Güdülenmelerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 5(4):814-834.
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
B1. AYDIN, F. & YAZICI, Ö. (2013) Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Öğretimine Yönelik Tutumları (Gazi Üniversitesi Örneği). Editörler: Ali Demirci, Yılmaz Arı. Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi Bildiriler Kitabı, 19-21 Haziran 2013, Fatih Üniversitesi, İstanbul, Sayfa: 212-222
B2. KAYA, H. & AYDIN, F. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. IETC (International educational technology conference). 11th International Educational Technology Conference, Proceedings Book (Volume II):1656-1664, İstanbul/Türkiye
B3. DEMİRKAYA, H., ÜNALDI ESER, Ü. & AYDIN, F. (2007). Primary Prospective Social Studies Teachers’ Perspective towards ICT Use in Geography Teaching. Fourth Balkan Congress Education, Stara Zagora, Bulgaria (22-24 June 2007), Congress proceedings: Volume (3):209-216.
B4. DEMİRKAYA, H., ÜNALDI ESER, Ü. & AYDIN, F. (2007). An Evaluation of The Attitudes Of Geography Teacher Candidates towards Computer Use. Fourth Balkan Congress Education, Stara Zagora, Bulgaria (22-24 June 2007), Congress proceedings: Volume (3):202-209.
C. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
C1. AYDIN, F. & KOCALAR, A.O. (2014). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Portfolyo Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri, Marmara Coğrafya Dergisi, 30:69-85.
C2. AYDIN, F. (2012). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Coğrafya Dersinin Öğretimine Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3):1035-1050.
C3. AYDIN, F. & ÇEPNİ, O. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Karabük İli Örneği). Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:189-207.
C4. AYDIN, F. (2011). Lise Coğrafya Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 25:161-182.
C5. AYDIN, F. (2011). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Sınıf Yönetimi” Stratejilerine İlişkin Görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 23:93-110.
C6. AYDIN, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29:27-41.
C7. AYDIN, F. (2011). Üniversite Öğrencilerinin “Çevre” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 26:25-44.
C8. AYDIN, F. & H. KAYA (2011). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının Değerlendirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 24:229-257.
C9. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Güdülenmelerine Olumsuz Etki Eden Faktörlere İlişkin Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(24):31-43.
C10. AYDIN, F. & BULDUR, A.D. (2004). Ortaöğretim 1. Sınıf Coğrafya Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Akademik Başarıya Etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17-18:11-22.