Doç.Dr.Fatih AYDIN

 

Doç. Dr. Fatih AYDIN
İletişim
Karabük Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Balıklar Kayası Mevkii
78050 KARABÜK
Tel:
 0 370 433 82 94 / 2660
e-posta:fatihaydin@karabuk.edu.tr
  • Kişisel Bilgiler
  • Eğitim Durumu
  • İdari Görevler
  • Bilimsel Çalışmalar
Ünvanı Doç. Dr.
Adı Soyadı Fatih Aydın
Görevi Öğretim Üyesi
Birimi Edebiyat Fakültesi
Bölümü Coğrafya
Anabilim Dalı Coğrafi Bilgi Sistemleri

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

Coğrafya Öğretmenliği

Süleyman Demirel Üniversitesi

2001

Y. Lisans

Sosyal Bilimler Enstitüsü

Selçuk Üniversitesi

2004

Doktora

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Gazi Üniversitesi

2009

 
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri Anabilim Dalı Başkanı

1. Seçilmiş Bazı Yayınları

  A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 A1. AYDIN, F. (2014). Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Turkish Journal of Education, 3(4):15-27.

 A2. AYDIN, F. & KOCALAR, A. O. (2014) The Attitudes of the Students of Geography Department toward Renewable Energy Sources. J. Int. Environmental Application & Science, 9(3):389-397.

 A3. ÖNER, S. & AYDIN, F. (2014). The Effects Of Geography Information Systems Supported Training On The Academic Success In Geography Course. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 18(3):179-196

 A4. AYDIN, F. & YAZICI, Ö. (2014). Geography teachers’ metaphors concerning the concept of “Map” . International Journal of Eurasia Social Sciences. 5(15):1-15.

 A5. AYDIN, F. (2013). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Bölgesel Coğrafya Dersinde İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Öz Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 13(4):2401-2418.

 A6. AYDIN, F. & SAĞDIÇ, M. (2013) Attitudes of the Students of Geography Department in Contemporary World Issues: A Case Study from Turkey. J. Int. Environmental Application & Science, 8(3): 419-429.

 A7. AYDIN, F. & ÜNALDI, Ü.E. (2013). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 3(1):11-42.

 A8. AYDIN, F. (2011). Geography Teaching and Metacognition. Education Research and Reviews, 6(3):274-278.

 A9. AYDIN, F. (2011). Secondary School Students’ Opinions about Geography Course: A Qualitative Study. Archives of Applied Science Research, 3(1):297-305.

 A10. AYDIN, F. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerinde Kullandıkları “Öğrenme Stratejileri”, Turkish Studies, 6(2):199-212.

 A11. COŞKUN, M., AYDIN, F. & KAYA, H. (2011). Evaluation of Geographic Information System (GIS) Based Teaching Process According to Primary Education Students’ Reflective Thinking Skills. Middle-East Journal of Scientific Research, 7(3):381-386.

 A12. AYDIN, F. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Akademik Benlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(1):642-658.

 A13. AYDIN, F. & KAYA, H. (2011). Secondary Education Students’ Thoughts and Behaviours towards Environment (Karabuk Sample-Turkey). American-Eurasian Journal of Agricultural & Environmental, 10(2):248-256.

 A14. AYDIN, F. (2011). Geography Teacher Candidates’ Views about the Reasons for Choosing the Teaching as a Profession. E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0378, 6(2):1375-1387.

 A15. AYDIN, F., KAYA, H. & COŞKUN, M. (2011). The Role of Geography Course in Building Environmental Conscious. World Applied Sciences Journal, 12(6):822-829.

 A16. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). The Metaphoric Perceptions of Gifted Students towards “Environment” Concept (Ankara Sample- Turkey), Archives of Applied Science Research, 3(2):577-585.

 A17. COŞKUN, M. & AYDIN, F. (2011). Geography Teacher Candidates’ Perceptions towards the “Greenhouse Effect”. American-Eurasian Journal of Agricultural & Environmental, 10(2):290-295.

 A18. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Geography Teacher Candidates’ Metacognitive Awareness Levels: A Case Study from Turkey. Archives of Applied Science Research, 3(2):551-557.

 A19. AYDIN, F. (2011). Öğrenci Görüşlerine Göre Coğrafya Öğretiminde “Powerpoint” ile Yapılan Ders Sunumlarının Önemi (Turgutlu Örneği). E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0298, 6(1):341-352.

 A20. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Secondary School Students’ Achievement Motivation towards Geography Lessons. Archives of Applied Science Research, 3(2):121-134.

 A21. AYDIN, F., COŞKUN, M., KAYA, H. & ERDÖNMEZ, İ. (2011). Gifted Students’ Attitudes towards Environment: A Case Study from Turkey., African Journal of Agricultural Research, 6(7):1866-1873.

 A22. KAYA, H. & AYDIN, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Journal of World of Turks, 3(1):179-189.

 A23. AYDIN, F. & COŞKUN, M. (2011). Gifted Students’ Opinions about “Earthquake”: A Qualitative Study. International Journal of the Physical Sciences, 6(7):1863-1867.

 A24. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar.  Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler Dergisi (KUYEB), 10(3):1313-1322.

 A25. AYDIN, F. & ÇEPNİ, O (2010). University Students’ Attitudes towards Environmental Problems: A Case Study from Turkey. International Journal of the Physical Sciences, 5(17):2715-2720.

 A26. AYDIN, F. (2010). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin “Deprem” Kavramını Algılamaları: Fenomenografik Bir Analiz. Turkish Studies. 5(3):801-817.

 A27. AYDIN, F. (2010). Secondary School Students’ Perceptions towards Global Warming: A Phenomenographic Analysis. Scientific Research and Essays, 5(12):1566-1570.

 A28. COŞKUN, M. & AYDIN, F. (2010). Olay Temelli Öğrenmede Çözümleme (Analiz) Tekniği ve Coğrafya Öğretiminde Kullanılmasına Bir Örnek: Fırtınalar. E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0252, 5(4):2006-2017.

 A29. AYDIN, F. & KAYA, H. (2010). Geography Teachers’ Views towards Vocational Geographic Information Systems (GIS) Seminar. Middle-East Journal of Scientific Research, 6(6):631-636.

 A30. AYDIN, F. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ve Çevre Eğitimi Hakkındaki Görüşleri (Gazi Üniversitesi Örneği). International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(3):818-839.

 A31. AYDIN, F. COŞKUN, M. & KAYA, H. (2010). The Efficacy of Geography Teachers According to Secondary School Students’ Views in Turkey (Karabük Case). World Applied Sciences Journal, 9(9):1033-1038.

 A32. AYDIN, F. (2010). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Coğrafya Dersindeki “Portfolyo” Uygulamalarına İlişkin Görüşleri (İstanbul Örneği). E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 1C0244, 5(4):1883-1896.

 A33. AYDIN, F. & Ü. ESER ÜNALDI (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(2):600-622.

 A34. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerindeki Güdülenmelerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 5(4):814-834.

 

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :

B1. AYDIN, F. & YAZICI, Ö. (2013) Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Öğretimine Yönelik Tutumları (Gazi Üniversitesi Örneği). Editörler: Ali Demirci, Yılmaz Arı. Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi Bildiriler Kitabı, 19-21 Haziran 2013, Fatih Üniversitesi, İstanbul, Sayfa: 212-222

B2. KAYA, H. & AYDIN, F. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. IETC (International educational technology conference). 11th International Educational Technology Conference, Proceedings Book (Volume II):1656-1664, İstanbul/Türkiye

B3. DEMİRKAYA, H., ÜNALDI ESER, Ü. & AYDIN, F. (2007). Primary Prospective Social Studies Teachers’ Perspective towards ICT Use in Geography Teaching. Fourth Balkan Congress Education, Stara Zagora, Bulgaria (22-24 June 2007), Congress proceedings: Volume (3):209-216.  

B4. DEMİRKAYA, H., ÜNALDI ESER, Ü. & AYDIN, F. (2007). An Evaluation of The Attitudes Of Geography Teacher Candidates towards Computer Use. Fourth Balkan Congress Education, Stara Zagora, Bulgaria (22-24 June 2007), Congress proceedings: Volume (3):202-209. 

C. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 C1. AYDIN, F. & KOCALAR, A.O. (2014). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Portfolyo Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri, Marmara Coğrafya Dergisi, 30:69-85.

 C2. AYDIN, F. (2012). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Coğrafya Dersinin Öğretimine Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3):1035-1050.

 C3. AYDIN, F. & ÇEPNİ, O. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Karabük İli Örneği). Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:189-207.

 C4. AYDIN, F. (2011). Lise Coğrafya Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 25:161-182.

 C5. AYDIN, F. (2011). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Sınıf Yönetimi” Stratejilerine İlişkin Görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 23:93-110.

 C6. AYDIN, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29:27-41.

 C7. AYDIN, F. (2011). Üniversite Öğrencilerinin “Çevre” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 26:25-44.

 C8. AYDIN, F. & H. KAYA (2011). Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının Değerlendirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 24:229-257.

 C9. AYDIN, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Güdülenmelerine Olumsuz Etki Eden Faktörlere İlişkin Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(24):31-43.

 C10. AYDIN, F. & BULDUR, A.D. (2004). Ortaöğretim 1. Sınıf Coğrafya Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Akademik Başarıya Etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17-18:11-22.