Doç.Dr.Osman ÇEPNİ

 

Doç. Dr. Osman ÇEPNİ
İletişim
Karabük Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Balıklar Kayası Mevkii
78050 KARABÜK
Tel:  0 370 433 82 94 / 2677  
e-posta:ocepni@karabuk.edu.tr
  • Kişisel Bilgiler
  • Eğitim Durumu
  • İdari Görevler
  • Bilimsel Çalışmalar
Ünvanı Doçent Dr.
Adı Soyadı Osman ÇEPNİ
Görevi Öğretim Üyesi
Birimi Edebiyat Fakültesi
Bölümü Coğrafya
Anabilim Dalı Coğrafi Bilgi Sistemleri

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

Eğitim Fakültesi

Gazi Üniversitesi

2006

Y. Lisans

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Gazi Üniversitesi

2010

Doktora

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Gazi Üniversitesi

2013

İdari Görevleri  

 

 

I. Yayınlar

A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:
Social Science Citation Index (SSCI) kapsamındaki dergilerde yayımlanan makaleler
A1. Çepni, O. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar International Journal of Educational Sciences, 7(4), 165-187. DOI: http://dx.doi.org/10. 15345/iojes.2015.04.012.
A2. Çepni, O. (2014). The concept of weather event: A qualitative perspective from students. The Anthropologist, 18(2), 345-356.
Uluslararası Diğer İndeksler kapsamındaki dergilerde yayımlanan makaleler
A3. Aydın, F., İlhan, B. ve Çepni, O. (2017). Determination of Flood Plains through GIS (Geographical Information Systems): The Sample of Silivri District., J. Int. Environmental Application & Science, 12(1), 90-102.
A4. Kılcan, B., Çepni, O. ve Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi, Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057.
A5. Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarından yararlanılmasına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 38, 25-39.
A6.  Çetin, T., Kılcan, B., Güneş, C. ve Çepni, O. (2015). Examining secondary school students’ perceptions of the concept of migration: a qualitative study. International Journal of Education, 7(3), 97-120
A7. Çepni, O., Aydın, F. ve Şahin, V. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 4(3), 99-121.
A8. Palaz, T, Kılcan, B., Akbaba, B. ve Çepni, O. (2015). Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 22-38.
A9. Çepni, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Studies, 10(8), 76-99.
A10. Çepni, O. (2015). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik kaygı ve tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken - Journal of World of Turk, 7(2), 299-313.
A11. Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Türk Sosyal Araştırmalar Dergisi19(2), 285-304.
A12. Kılcan, B. ve Çepni, O. (2015). A qualitative examination of the perceptions of the eight grade students regarding the concept of environmental pollution. Journal of International Environmental Application & Science, 10(2), 239-250.
A13. Çepni, O. ve Öner Temizbaş, S. (2015). The opinions and self-assesments of the 7th grade students regarding the Jigsaw I technique among the cooperative learning practices in the social studies course. Journal of Curriculum and Teaching, 4(2), 22-34.
A12. Çepni, O., Oğuz S. ve Kılcan, B. (2014). Primary school students' views of digital citizenship. Türk Sosyal Araştırmalar Dergisi, 18(3), 189-217.
A14. Kılcan, B., Keçe, M., Çepni, O. ve Kılınç, A. Ç. (2014). Examining Prospective Teachers' Reasons For Preference Of Teaching As a Profession. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 69-80.
A15. Akbaba, B., Kılcan, B. ve Çepni, O. (2013). The effect of 2011 Van earthquake on 8th grade students' value rankings. Mevlâna International Journal of Education, 3(4), 75-85.
A16. Çepni, O. (2013). The use of geographic information systems (GIS) in geography teaching. World Applied Sciences Journal, 25(12), 1684-1689.
A17. Recepoğlu E., Kılınç, A. Ç. ve Çepni, O. (2011). Examining teachers' motivation level according to school principals' humor styles. Educational Research and Reviews, 6(9), 628-934.
A18. Aydın, F. ve Çepni, O. (2010). University students’ attitudes towards environmental problems: A case study from. International Journal of the Physical Sciences, 5(11), 2715-2720.
B. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
B1. Aydın, F. ve Çepni, O. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Karabük İli Örneği). Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi18(2012), 189-217.
B2. Karakuş, U., Çepni, O ve Kılcan, B. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu'da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi1(4), 85-97.
B3. Karakuş, U., Palaz, T., Kılcan, B. ve Çepni, O. (2012). Sosyal bilgiler müfredatında yer alan "Çevre Sorunları" konularının öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 363-376.
B4. Gülcan, M.G., Kılınç, A. Ç. ve Çepni, O. (2012) İlköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 123-142.
C. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) tam metin basılan bildiriler:
C1. Çepni, O. Kılcan, B. ve Kılınç, A. Ç. (2016). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. INTE 2016 – International Conference on New Horizons in Education, Vienna University of Technology, 13-15 Temmuz, Vienna, Austria.
C2. Kılcan, B ve Çepni, O. (2016). Ortaokul öğrencilerinin eğitimde tablet pc ve teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Congresses on Education, International University of Sarajevo, 02-04 Haziran Sarajevo, Bosna Herzegovia.
C3. Ablak, S., Çepni, O., Kılcan, B. ve Kılınç, Ç. (2016). Öğretmen adaylarının akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. International Congresses on Education, International University of Sarajevo, 02-04 Haziran Sarajevo, Bosna Herzegovia
C4. Aydın, F. ve Çepni, O. (2016). Coğrafi bilgi sistemlerine yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Congresses on Education, International University of Sarajevo, 02-04 Haziran Sarajevo, Bosna Herzegovia
C5. Çepni, O ve Karakuş, U. (2015). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan çevre kavramına ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi. I. International Research Congress On Social Sciences, International University of Sarajevo, 02-06 Mayıs Sarajevo, Bosna Herzegovia
C6. Çepni, O., Kılcan, B. ve Palaz, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz-yeterlik inançları. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu V, Denizli Pamukkale Üniversitesi, 28-30 Nisan Denizli, Türkiye
C7. Kılcan, B. Çepni, O. ve Ablak, S. (2016). Öğretmen adaylarının araştırmaya yönelik direnç davranışlarının belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu V, Denizli Pamukkale Üniversitesi, 28-30 Nisan Denizli, Türkiye
D. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında özeti basılan bildiriler:
D1. Çepni, O. ve Kılcan, B. (2017). Sosyal Bilgiler taslak programının (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi, VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, 04-06 Mayıs Eskişehir.
D2. Çepni, O. Kılınç, A. Ç. ve Palaz, T. (2017). Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi, VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, 04-06 Mayıs Eskişehir.
D3. Kılcan, B ve Çepni, O. (2017). Sosyal bilgiler dersi zümre toplantılarına ilişkin öğretmen görüşleri, VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, 04-06 Mayıs Eskişehir.
D4. Çepni, O. ve Kılcan, B. (2017). Sözlü ve yazılı kültür aktarımında sosyal bilgiler dersinin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri, I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Türklerin Dünyası Enstitüsü, 11-14 Mayıs Antalya.
D5. Kılcan, B ve Çepni, O. (2017). Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor? I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Türklerin Dünyası Enstitüsü, 11-14 Mayıs Antalya.
D6. Koşar, S., Çepni, O., Kılınç, A. Ç. ve Er, E. (2017). Okul Yöneticilerinin Kullandıkları Güç Stillerine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11-13 Mayıs Antalya.
D7. Kılınç, A. Ç., Çepni, O. Kılcan, B. ve Palaz, T. (2016). Öğretim Üyelerinin Görüşlerine Göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma. INTE 2016 – International Conference on New Horizons in Education, Vienna University of Technology, 13-15 Temmuz, Vienna, Austria.
D8.  Palaz, T. Çepni, O. ve Akşit, İ. (2016, Nisan). Ortaokul öğrencilerinin teknolojik araçlara bakış açısı. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu V, Denizli Pamukkale Üniversitesi, 28-30 Nisan Denizli.
D9. Çepni, O. (2015, Nisan). Ders ve öğretmen faktörünün ortaokullarda oluşabilecek barış ortamına katkısı. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 23-25 Nisan Bolu.
D10. Çepni, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2014, Nisan). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Gazi Üniversitesi, 28-30 Nisan Ankara.
D11. Akbaba, B., Kılcan, B. ve Çepni, O. (2013, Nisan). İlköğretim Sekizinci sınıf öğrencilerinin değer sıralamalarında Van'da yaşanan depremin etkisi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray Üniversitesi, 26-28 Nisan Aksaray.
D12 Çepni, O., Oğuz, S. ve Kılcan, B. (2012, Nisan). İnternet kullanımının iyi bir vatandaş yetiştirmedeki rolüne ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu I, Marmara Üniversitesi, 20-22 Nisan İstanbul.
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında tam metni basılan bildiriler:
E1. Kaya, H., Taştan, B. ve Çepni, O. (2013, Haziran). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretiminde kültür ve turizm ile ilgili projelerin katkısı. Türkiye Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
E2. Keçe, M., Çepni, O. ve Kılcan, B. (2011, Ekim). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının sınıf yönetimi stratejilerine yönelik görüşleri. V. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
F. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve özeti basılan bildiriler:
F1. Çepni, O. ve Kaya, H. (2013, Haziran). 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler 4 ve 5. sınıf programında yer alan "hava olayı" kavramına ilişkin algılarının nitel açıdan incelenmesi Türkiye Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
F2. Karakuş, U., Çepni, O. ve Kılcan, B. (2011, Eylül). İlköğretim öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenlerce incelenmesi (Karabük İli Örneği). XX. Eğitim Bilimleri Kongresi, Burdur Mehmet Akif Üniversitesi, Burdur.
F3. Kılcan, B., Keçe M. ve Çepni, O. (2011, Eylül). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri. XX. Eğitim Bilimleri Kongresi, Burdur Mehmet Akif Üniversitesi, Burdur.k
F4. Recepoğlu, E., Kılınç, A. Ç. ve Çepni, O. (2011, Nisan). Okul müdürlerinin mizah tarzlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Lefkoşa, KKTC.
G. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler:
G1. Özdemir, Ü., Çepni, O., Kılcan, B. ve Kılınç, A. Ç.  (2016). Faculty member problem in development plans: a document analysis study In, R. Efe, İsa Cürebal, Gulnara Nyussupova, Emin Atasoy (Eds.), Recent Researches in Interdisciplinary Sciences (ss. 690-719). Sofia: St. Kliment Ohridski Univesity Press.
H. Yazılan ulusal kitaplarda bölümler:
H1. Kılcan, B., Keçe, M. ve Çepni, O. (2013) Sosyal bilgiler kitaplarında bilimsel içerik. İçinde, B. Akbaba (Ed.), Konu alanı ders kitabı incelemesi kılavuzu sosyal bilgiler (ss. 79-101). Ankara: Pegem Akademi.
H2. Çepni, O. ve Aksoy, B. (2016) Çevre sorunları. İçinde, F. Aydın (Ed.), Günümüz Dünya Sorunları (ss. 18-68). Ankara: Pegem Akademi.
I. KATILDIĞI KURS VE ALDIĞI SERTİFİKALAR:
11 - 15 Temmuz 2011 Introduction to ArcGIS I and II (Ankara: İşlem), ESRİ şirketler grubu coğrafi bilgi sistemleri kursu katılım ve başarı sertifikası.
08 - 09 Aralık 2012 Bilgisayar destekli nitel veri analizi: NVivo 10 programının tanıtımı ve uygulamaları çalıştayı.
J. VERDİĞİ EĞİTİMLER VE KATILDIĞI ÇALIŞTAYLAR
20.03-21.05.2017. YÖK Lisans Programları Güncelleme ve Yenileme Çalıştayı-II. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
05.05.2017. YÖK Lisans Programları Güncelleme ve Yenileme Çalıştayı-I. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
28.03-01.04.2016. Coğrafya Öğretmenlerine Coğrafi Bilgi Sistemleri Eğitimi. Yalova Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü.
30.03-03.04.2015. Coğrafya Öğretmenlerine Coğrafi Bilgi Sistemleri Eğitimi. Mersin Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü.
20.01-30.01.2015. Aday Öğretmenler Taslak Kitap Hazırlama Çalıştayı. Aksaray.
K. ALDIĞI ÖDÜLLER:
1. TUBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2014)
2. Uluslararası Avrasya Sendikalar Birliği Hoca Ahmet Yesevi Teşvik Ödülü (2016)
L. PROJE DENEYİMİ:

Proje Yer Alınan Proje ve Etkinlikler Görevi
AVRUPA BİRLİĞİ Universea-Net
University Collaboration Network at The Black Sea
TR10C1.01-02/227
Proje Uzmanı
AVRUPA BİRLİĞİ The EwaGlos Project
European Illustrated Glossary of Conservation Terms for Wall Painting and Architectural Surfaces
Ekim 2013- Ekim 2015
Proje Uzmanı
TÜBİTAK TÜBİTAK 4004 Kültürel Miras Açısından Müze Kent Safranbolu
Karabük Üniversitesi (2011)
Proje Uzmanı
TÜBİTAK TÜBİTAK Jeopark Uygulaması (Kızılcahamam-Çamlıdere)
Ankara Üniversitesi (2011)
Katılımcı
BAP (Gazi Ü) Doktora Tezi
Gazi Üniversitesi (BAP)
Araştırmacı
BAP (Karabük Ü) Karabük İl Merkezindeki Toplu Taşıma Hatlarının Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Analiz (2015) Araştırmacı
BAP (Karabük Ü) Coğrafi bilgi sistemleri ile alternatif turizm türlerinin araştırılması: Safranbolu kenti örneği (2016) Araştırmacı
BAP (Karabük Ü) Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (2016) Yürütücü
BAP (Karabük Ü) Karabük Üniversitesi Öğrencilerinin Çevresel Vatandaşlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlerce İncelenmesi (2017) Yürütücü